کاربرد ایموجی ها (شکلک) در شبکه های پیام رسان

امروزه در انتقال مفاهیم کلمات تنها پاسخگوی تمامی نیازها نیستند؛ از سال ۱۹۹۹ شاهد حضور ایموجی ها یاهمان شکلک ها در میان ابزارهای هستیم.
از سال ۲۰۱۲ بود که کاربران آیفون هم در بروزرسانیiOS 6 توانستند از ایموجی ها در کیبوردشان استفاده کنند. این اتفاق به نوعی شروع یک انقلاب در نوع ارتباطات بین افراد و همچنین انتقال احساسات بوده و هست.
خیلی از شکلک هایی که به صورت روزمره استفاده می کنیم، ناردست هستند و در جای خودشان استفاده نمی شوند،که اگر از این شکلک ها به خوبثی و درجای درست خود استفاده کنیم میتوانیم از ظرفیت بالای جذابیت های بصری در کنار کلمات بهره مند شویم،اشتعمال  اشتباهی ایموجی ها اغلب به خاطر ریز بودن سایز نمایشی این شکلک هاست که در صفحه نمایش های نسبتا کوچک گوشی های موبایل واضح نبوده و در جای صحیح و حتی به اشتباه انتخاب و ارسال می شوند و بعضا هم نا آشنا بودن با مفاهیم و معانی این شکلک ها در استعمال شتباه تاصیر زیادی داشته و دارد.
اما شما میتوانید در انتقال مفاهیم خاص از این شکلک ها کمک بگیرید و در واقع با استفاده از تصاویر مخصوص در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ارتباطی بهتر و مفید تر از آنچه یک متن کوتاه و حتی مقالات اینترنتی برای شما ممکن میکند داشته باشید .
از موارد استفاده این ایموجی ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
ابتدای پاراگراف که با استفاده از آن هم شکل کلی متن ما زیباتر میشود و هم ابتدای پاراگراف را تعیین میکنیم و همچنین میتوانیم نظر خود را بسیار هوشمندانه و زیرکانه در ضمن انتقال مفاهیم به مخاطب انتقال بدهیم .
مثلا برای اینکه بگوئیم این مطلب مورد پسند من نیست به شکلهای زیر میتوان عمل نمود:

 


 

-برای اینکه به مخاطب بگوئیم این مطلب غیرمنطقی است و غیرقابل قبول به شکل زیر عمل میکنیم:

 


 
برای اینکه اعلام کنیم مطلب مفید و قابل توجه است به شکل زیر عمل میکنیم:
 


اینها نمونه هایی از موارد بکارگیری ایموجی ها در مطلب بود
از ایموجی ها علاوه بر ابتدای پاراگراف میتوان در انتهای پاراگراف، بین مطالب ، در یک سطر جدا قبل یا بعد از پاراگراف و ... استفاده نمود .
تجربه ثابت کرده است کانالهایی که از ایموجی ها ساتفاده میکنند ضمن اینکه شکل ظاهری کانال خود را بهتر کرده اند، رضایت مخاطبان خود را هم جلب کرده و باعث انتقال بهتر مطالب و نظرات خود به مخاطبین شده اند.


دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز دیدگاهی بیان نشده است

ارسال دیدگاه

میتوانید
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
کليه حقوق اين سايت متعلق به سایت آموزش مرسلون می باشد. طراحی توسط مرسلون

آموزش مرسلون